ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث
سرخط خبرها

عیدی آستان قدس به ساکنان دو روستای «هندل آباد» و «ساغروان»

  • کد خبر: ۱۵۱۰۱۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
  • ۱
عیدی آستان قدس به ساکنان دو روستای «هندل آباد» و «ساغروان»
خادمان آستان مقدس رضوی در ایام بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص)، با حضور در دو روستای «هندل‎آباد» و «ساغروان»، خدمات رفاهی و درمانی متنوعی را به ساکنان این دو روستا ارائه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر فصل زمستان در کلان‌شهر‌ها با سفیدبوش شدن کوچه و خیابان، شیشه‌های بخارگرفته خانه و خودرو‌ها و تجربه دل‌انگیز نشستن ذرات کوچک برف روی پوست صورت همراه باشد، برای خانواده‌های معسر و نیازمندی که در خانه‌های محقر روستایی در حاشیه شهر یا مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند، فرارسیدن فصل سرما، تقارن ناگواری با رنج و مصیبت دارد.

 در خانه‌هایی محروم از نعمت گاز که اهالی آن ناچار به استفاده از سوخت‌های جایگزین هستند و همه لحظه‌شماری می‌کنند تا تابش دوباره خورشید، پایانی بر سوز و لرز همیشگی‌شان باشد. با این حال، چند وقتی است که خانه معسران، نیازمندان و محرومان به کرامت رضوی گرم است و از اردوی جهادی گرفته بسته‌های ویژه معیشتی و حمایت‌های نقدی و غیرنقدی، برکت را بیش از پیش به سفره روستاییان و حاشیه‌نشینان آورده است.

سفره کرامت رضوی به «هندل‏ آباد» رسید

برداشت اول از ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت‌زدایی، مربوط به روستایی از توابع کنویست است که فقط ۳۵ کیلومتر تا مشهد فاصله دارد. سفر اخیر تولیت آستان قدس رضوی به این روستا مقدمه‌ای برای امیدواری هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت این روستا بود تا از گره کور مشکلات معیشتی در عرصه دامداری و کشاورزی گرفته تا چالش‌های زندگی روستایی‌شان در سایه عنایت امام مهربانی‌ها باز شود.

یکی از تأکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در این سفر، رسیدگی به مشکل تأمین گاز اهالی روستا بود و همچون سایر مصوبات این سفر پرخیر و برکت، صبح روز پنجشنبه دومین محموله از بخاری‌های هدیه بنیاد کرامت رضوی به دست خانواده‌های معسر و نیازمند روستای هندل‌آباد رسید.

هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این طرح می‌گوید: در ادامه دستور اکید تولیت آستان قدس رضوی بر رسیدگی به مصوبات سفر هندل‌آباد، ۳۴ بخاری در قالب دو محموله ۱۰ و ۲۴ عددی به دست خانواده‌های معسر، محروم و نیازمند روستا ارسال شد. علاوه بر این، یکی از دستورات دیگر ایشان این بود که برای تعدادی دیگر از خانه‌ها، پروژه گازکشی اجرا شود و بر این اساس، با صرف حدود سه میلیارد ریال اعتبار، پروژه لوله‌کشی نعمت گاز طبیعی را به خانه‌های محروم رساند و برای سایر خانواده‌ها هم بخاری‌های هدیه آستان قدس رضوی ارسال شد.

جهادگران سلامت، مهمان اهالی ساغروان

برداشت دوم از ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت‌زدایی، کیلومتر‌ها دورتر از هندل‌آباد و در روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد در جریان است. روستای «ساغروان» در ۵۵ کیلومتری مشهد جمعیتی حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر دارد، اما محرومیت از امکانات درمانی شرایطی را ایجاد کرده که این بار، بنیاد کرامت رضوی در قامت یک اردوی جهادی گره‌گشای مشکلات مردم و محرومان باشد.

هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این طرح تأکید کرد که به برکت هماهنگی‌های انجام‌شده، بیش از ۵۰ نفر از پزشکان، پرستاران و کادر درمان در قالب یک اردوی دوروزه به این روستا اعزام شده‌اند. پشتیانی دارویی از این کاروان جهادی بر عهده آستان قدس رضوی بوده و خدمات متنوعی هم از قبیل دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، داخلی، گوارش و حتی چشم‌پزشکی ارائه می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر آورده‌ای که آستان قدس رضوی با مشارکت خادمیاران پای‌کار آورده، پزشکان جهادی و خادمیاران سلامت هم هزینه‌ای بابت حق ویزیت دریافت نمی‌کنند و با این حال، فراتر از ویزیت رایگان اهالی روستا، برای آن دسته از بیمارانی که روند درمان طولانی‌مدت داشته باشند، قرار مراجعه رایگان به بیمارستان رضوی و دارالشفای امام رضا (ع) صادر می‌شود. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
سلام خدمت شما عزیز بزرگوار حاج آقا مروی من نمیدونم که این پیام واقعا بدست شما بزرگوار می‌رسد یانه ولی طرح گاز کشی که برای روستای هندل اباد ومردم مستمندی که قرار بود تمام لوله کشی گاز این عزیزان رایگان باشد چرا پس از مدتی دوباره گفتن که فقط دو سوم مبلق لوله کشی رو آستان قدس میده بقیه مبلق به عهده خود صاحب خانه هست این پیام جهت این فرستادم که آیا واقعا همین طور که دهیار.و لوله کشا میگن هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->